Hall

Status Quo?

Ferien er over og alt er tilbake i normal gjenge. Unntatt klubben. Vi er i en slags limbo, ingenting fungerer ordentlig. Det kjennes som om vi er i den mørkeste middelalder. Det burde vel være fint, noen av oss liker jo sånt. Men det er ikke fint. Vi har ikke vært lykkelige på Fløya siden vi måtte bytte areale. Hallen er støvete og mørk, og kald om vinteren. Mattene er skutt i stykker. Noe av det andre utstyret skulle nok også vært oppgradert.

Jeg var i hallen i går og håpet at det skulle være nok folk til stede sånn at vi kunne snakke om hva vi skal gjøre for å sikre fremtiden til klubben. Sånn som det er nå er det knapt tilrådelig å holde kurs engang. Men det var ikke så mange der. Jeg har ikke mulighet til å komme alle mandagene så derfor prøver jeg å starte denne debatten på bloggen. Er det noen som er interessert i å diskutere dette?

15 thoughts on “Status Quo?”

  1. Hei.
    Jeg var desverre opptatt igår gitt, så derfor var ikke jeg der. Men jeg saster på å skyte hver mandag fremober utover høsten.

    Når det gjelder klubbens opphold i det du kaller «middelalderen» har jeg ikke så mye å si. Ja det er dårlieg kolaker, eller i hvefrt fall støvete og ikke så fine som før, men finnes det noe annet sted vi kan være? tror ikke det, i hvert fall ikke i Fløya hallen, tror jeg. Men for all del, finnes det så gjerne for meg.

    Men det kunne jo gått ann å samles enten i hallen eller ett annet sted engang og snakket om ting og tang.

    Det som er viktig for meg er å ha et sted å skyte og også ha ett sted å treffe andre som skyter og på den måten hjelpe hverandre til å bli bedre skyttere.

    Det var nå bare sånn kort innpå fra meg.

    Ellers synes jeg denne nettsiden er kjempe fin 🙂

    Magnus

  2. Heia
    Jeg holder midlertidig å jobbe ræva av meg:p jobba 10 timer på mandagen så kunne ikke møte opp, men skal komme så ofte jeg kan i framtia. Neste mandag kommer jeg uansett.. 🙂

    Om klubben, for å si det slikt det er arealene som gjør alt så ukoselig, senker motivasjonen etc. Kulda og støvet gjør ikke akkurat underverker.

    Vi får samles et sted en helg kansje å diskutere saken? tror det er mer enn nok interesse i tromsø for å få klubben i gang igjenn. bare få oss litt bedre lokaler først og fremst, så får vi kansje se å lage mye av utstyret selv.. spare noen penger å gjøre noe sosialt av det i samme slengen.

    Når vi får ordna sakan kansje sette i gang nytt nybegynner kurs (i nye lokaler i så fall) for å få litt fart på sakene. Arrangere litt konkuranser ved å skyte på assorterte ting i tillegg til vanlig skyting er gøy det.. som enn viss Lord Buckethead med fløya skjorta vi skøyt i stykker^^

    Bra ny nettside .. det er no et skritt 🙂

  3. Så fint at dere liker den, jeg synes den er mye mere praktisk enn den gamle. 🙂 Og veldig bra at man kan kommunisere her inne også.

    Når det gjelder andre lokaler på Fløya…vi kan kanskje få skyte i en av hallene oppe, men det kommer til å begrense oss veldig. Vi vil kun få en fast dag i uka vi kan bruke hallen, og til et fast tidspunkt. Dette er selvfølgelig lite gunstig for de av oss som skyter flere dager i uka/ev. andre dager enn mandager, og for å gjennomføre kurs. Det kan hende man kan få flere dager de gangene vi skal ha kurs, men det må vi nok regne med at koster ekstra.

    Dersom vi skal bytte hall helt så er vi avhengige av å ha minst 16 medlemmer som betaler 12 mnd medlemsskap med dagens rater, og da vil vi få en dag i uka. Vi har aldri vært oppe i et slikt antall…så det er litt uoppåelig.

    Er det noen som kunne tenke seg å være med på dugnadsarbeide i form av loddsalg eller lignende for å få inn penger, samt hjelpe til for å få bygd inn hallen vi er i nå? Fløya har som vanlig ikke penger. Det finnes kanskje midler vi kan søke om også.

    Jeg måtte begynne å jobbe senvakter annen hver uke i vinter, pokker til tull men men. Har også ungene to uker om gangen så farting ute blir det lite av. Foreslår derfor at vi diskuterer det litt her inne først, hvis det er noen som har spørsmål vedr. økonomi eller annet så er det bare å spørre. 🙂

  4. Halloen

    Det er lenge siden jeg har deltatt aktivt i klubben.. Men det tror jeg ikke kan forandre seg. Fra oktober mister vi en kollega på verkstedet og jeg blir (mest sannsynlig) å måtte gi enda mere energi for å få ting til å rulle rundt der, på en måte avdelingsleder. Vi får se. Også er det jo 1000 andre fasetter av ting i livet mitt som ønsker oppmerksomhet og tid, og det er jeg villig til å gi når jeg vil og kan.

    Prioriteringen min overfor klubben blir litt hipsomhaps. Deltagelsen min blir lett sporadisk på det beste, fraværende på det verste. Blir vel sånn stikke-innom-en-gang-iblant. Har rett og slett for mange morsomme og interessante ting og styre med i hverdagen, for et luksusproblem!

    Det skal sies som de andre har nevnt. Lokalene er lite fristende, og den kjølige lufta der kjennes spesielt på ryggen min – man må virkelig holde seg i bevegelse for å holde varmen av og til, og da virvler man opp det forbaska støvet som dekker alt og alle som er der inne. Har ikke så lyst å dra på bueskyting og måtte ha på meg termodress…

    For klubben sin del er nok lokalene pri-1 å få orden på, men det krever penger av klubben (og da må man ha kontingentvillige medlemmer) og masse dugnadsarbeid og ledige ressurser fra medlemmene i form av arbeidskraft, materialer og godvilje.

    Utstyret som klubben ellers har er (sist jeg så) i grei forfatning, mulig noen av blinkene kunne trenge utbytting/forsterkning…

    Fordi om jeg ikke kan være et aktivt medlem stiller jeg gjerne opp og hjelper til hvis jeg kan, og deltar gjerne på eventuelt møte for å snakke om klubbens fremtid. Venter gjerne tålmodig på flere innspill her på hjemmesida, men dette må settes på dagsorden og lages et møte av en plass, være seg i en park, kafé, møtelokale (Fløya har slike) eller hjemme hos noen.

    Avventer videre informasjon og innspill. Men nå må jeg hute meg på lørdagsvakta mi på verkstedet.

    God helg alle sammen.

    -Bent-Are-

  5. Heisann Bent-Are! 🙂

    Jeg vet at du har lite tid og setter derfor ekstra stor pris på at du faktisk er den som tar deg bryet med å skrive her. Kanskje et tankekors det?

    Du er alltid hjertelig velkommen når du har lyst til å stikke innom trening, og på møte også. Jeg savner deg de gangene jeg er der oppe, men skjønner godt at du av forskjellige årsaker ikke kan komme. *klemmerpå*

    Håper bare at noen andre også kan engasjere seg i denne diskusjonen, jeg har så lite lyst til å ta avgjørelser over hodene på folk. Det kan jo faktisk hende at jeg bestemmer feil.

  6. Hei hei. Respons fra mæ
    Klubbmøte hadde jo sånn i grunn vært flott å få gjennomført.
    Som noen vet oppstår det en del begrensninger når det gjeldet bytte eller endring av treningslokale. (Det trengs penger, og/eller masse dugnad)
    Inntekter er også ganske begrenset. Slik hallen er nå (som ikke er omtalt ovenfor som noe jeg ser som positivt i stor grad) vil det ikke være noe nybegynnerkurs. Som noen vet er dette de eneste inntektene klubben har.
    Når det gjelder loddsalg… der det flere enn meg som tenker at de må jobbe ræva av seg dersom det skal være litt lønnsomt? Siden vi ikke er så veldig mange medlemmer i klubben (beklager oppriktigheten).
    Jeg er mer for eventuelle andre «inntekter» som økonomisk støtte, slik vi har drøftet litt i klubbstyret.
    Mennemen…dersom det blir et klubbmøte. Hvor mange vil stille opp?
    Mye som ikke er nevnt her, men må jo ha litt tel klubbmøte =)

  7. Jeg vet, loddsalg og salg av andre ting er ikke noe som jeg har særlig lyst til å satse på, og tror vel heller ikke at det vil innbringe særlig masse penger eller iallefall ikke fort nok.

    Når det gjelder økonomisk støtte utenfra så kan man vel heller ikke snakke om sponsormidler ettersom vi ikke konkurerer. Det må i så fall bli fra fond eller lignende.

  8. Joda. Neste mandag kan æ komme i hallen…ikkje seinvakt å ikkje onga eller andre hindringe. Eller vi kan møtes andre steds en anna dag samme uka.

  9. Si ifra når det blir i litt vettug tid så deltar jeg gjerne. Blir ikke å være så aktiv i deltagelsen som ikke-medlem fremover (men hva annet er nytt), men brainstorming og klubbmøte vil jeg gjerne være med på – det kan være fremtida til klubben det er snakk om. Og det er noe som er større enn megselv og viktig for mange.

    Kan det være en idé å nevne klubbmøtet for så mange som mulig av tidligere kursdeltagere for å se om det er interesse for at de vil delta i klubbens fremtidige rolle? En enkel SMS eller e-post er jo ei billig løsning som rekker langt. Faktum er jo at folk faktisk glemmer de har en tilhørighet til klubben – det kan hende de har lyst å ta den opp igjen!

    Videre en tanke er at samtlige av de som kommer på et klubbmøte skriver ned stikkord om hva de ønsker å gjøre med klubben slik at de har lyst å være der på en fast basis.

    Men nå må jeg på morratrimmen, blir å se etter nye innspill senere.

  10. Japp! 🙂 Skal gjøre akkorat det! Go ide m å maile gamle medlemma…æ har enda nåen e-post adressa ligganes i adresseboka mi. 🙂

  11. er nok en veldig god ide å ta kontakt med gamle medlemmer og ha et ordentlig møte ja.

    Lokalene, utstyr(blinkene), flere medlemmer og økonomi må bli prioritert mer. Er jo ikke gøy å trene i iskalde lokaler med ørken/forlatt lager relasjoner. litt overdrevet 🙂

    Men problemet er hvordan skal vi få gjort noe med alt dette? Har folk egentlig lov til å bruke vårt lille treningsområde som lager?

    Ps. liker den nye sia +1

  12. Fløya har en sånn gi fanden holdning t areale som dem anser som «ubrukt.» Det vil si at dem ikkje syns d burde gjøre nåkka at d står ting stabla opp langs veggan på banen vårs, eller i d areale som e INNANFØRR den fremste skytelinja…altså 10 meter.

    Andre folk, inklusive Fagmøbla, bruke av å tel å stable søppel inne hos oss. Æ lure nåen ganga på om dem ikkje skjønne at d e en skytebane, å at d står i veien førr oss…eller om dem bare e generelt respektlaus. Ei blanding kanskje.

    Æ vet ikkje korsn vi ska få ordna dette, d e ikkje en enkel affære. Men d e virkeli så forurensa der at det e hærsli.

  13. Kan vi ikke henge opp en/flere ark hvor det står at de ikke må forsøple på skytebanen vår eller ta kontakt med de som gjør dette og fortelle dem hvor skapet skal stå? nemlig ikke på skytebanen vår! 😦

  14. Joda d kan vi vel gjøre…skade no ikkje iaffall. 🙂 Har gjedd utrøkk førr misnøye helt t topps før utn at d har hjelpt nåkka. Høre førrestn at Fagmøblan fløtte ut så kanskje vi kan få gjort nåkka m lokalitetan vesst vi e heldi. Me lyt sjå.

Legg igjen en kommentar

