Hall, Klubben

Medlemsmøte

Medlemmer som var til stede under møtet:
Arild, Bent-Are, Chris-Daniel, Hallvard, Ida, Jørgen, Liv-Elin, Magnus, Magnus S, Sigrid, Victor og Øystein

Sekretær: Magnus Sivertsen

Treningshall, hva skal gjøres?

Vårt lokale er kort sagt i dårlig stand slik det er i dag. Det har oppstått store mengder støv avgitt av biler som har kjørt inn til Fagmøblers lager. Det har alltid vært et belegg med støv over hele lokalet siden det ikke nytter å koste det bort. Vårt treningslokale er også blitt brukt som lager av andre for oppbevaring av både møbler, paller, gaffeltruck og for å ikke nevne ei campingvogn. Det ser slik ut at andre ikke respekterer vår tilstedeværelse som idrettsklubb med et behov for et ryddig treningslokale.

Fagmøbler er i ferd med å flytte til et annet lokale, noe som frigjører mye, eller egentlig, all plass nede i kjelleren. På møtet diskuterte vi muligheter for flytting av lokale. Slik det ser ut nå er det beste å flytte treningslokalet til et annet sted i Fløyahallen og ikke ut av bygget, som også er blitt diskutert. Vi har 3 valg når det gjelder flytting av lokale:

  • Det ene som er det beste er å flytte lokalet inntil den vest-vendte veggen i kjelleren. Slik at vi både får bredere, men også lengre skytebane enn det vi har nå. Med dette lokalet kan vi muligens oppnå 8 blinker på ei rekke. Dette vil si at klubben har kapasitet til i overkant av 16 medlemmer som kan skyte på en gang.
  • Neste valg er å flytte lokalet opp til 3. etasje i Fløyahallen. Her vil vi ha mulighet til å trene opptil 2 ganger i uken. Dette gjør at vi mister fleksibiliteten vi har hatt tidligere med trening med at utøverne kan komme å trene når de vil. Dette kan føre til at vi mister medlemmer. Noe som er lite gunstig for klubbens fremtid.
  • Siste valg er å flytte lokalet ut av Fløyahallen. Dette konkluderte vi som lite gunstig. Lokalet ville da være et annet lager i en annen plass i Tromsø by og det vil være usikkert hvordan forholdene blir lagt til rette både for innemiljø, treningsmuligheter, plass for utstyr, osv.
  • Medlemmene som møtte opp til møtet konkluderte med at det beste hadde vært å flytte lokalet til den andre overnevnte plassen i kjelleren. Likevel dukker det opp en rekke spørsmål knyttet til denne handlingen. Er det garantert at vi vil få beholde plassen i fremtiden? Vil det være like rotete og støvete? En fleksibel trening der medlemmene kan trene når de vil ser ut til å være et pluss, eller nærmere Alfa Omega. Rotet og støvet må ivertfall bort. Liv-Elin vil så snart som mulig kontakte hall-ansvarlig Magne Rippman for ytterligere informasjon angående dette.

    Det skal nevnes at Fløya har blitt tildelt penger, derav 800 000 kr til støtte for bueskyting. Dessverre ser klubben ikke noe til disse pengene på grunn av at Fløya selv sliter med økonomien. Fløya tjener på at mindre klubber oppholder seg i deres lokaler.

    Klubbens visjon.

    Bueskyting skal være for alle. Vi må tilrettelegge treningslokalet tilknyttet begrepet HMS slik at helsen slipper å være en begrensning for om man kan komme til trening eller ikke. Vi må tilrettelegge lokalet slik at det forekommer verken støv eller kulde, som ellers ville ha forhindret utøvere med astma eller gikt, for å nevne noe.
    Liv konkluderer med at vi har kapasitet til å opplære utøvere med et handikap, uten at jeg vil gå noe nærmere inn på dette nå.

    Flere instruktører?

    Liv-Elin informerte møtet at det er en gruppe på 3 personer som trener på onsdager. Disse folkene er Robert, Thor og Andreas. Herrene sikter mot konkurranse. Det er også slik at to andre erfarne skyttere som skyter andre dager har sagt seg interessert i å instruere i recurve-skyting. De var innkalt til dette møtet, men møtte ikke opp. Hvordan deres holdning, forventninger og eventuelle endringer må vi ta opp senere, men det ble diskutert å definere en treningsdag for konkurranseskyting. Håper på at de har tid til neste klubbmøte som blir å holdes innen 1 til 2 uker for å bli bedre kjent med dette.

    Treningstider.

    Treningstider er satt opp slik at vi trener 2 ganger i uken. Muligens mandag og onsdag der en trening vil legge hovedvekt på ”vanlig” bueskyting på blink der perfeksjon vil være i stort fokus, mens en trening vil være en mer avslappet såkalt ”Ringenes Herre”-trening. Hva nå enn dette måtte innebære. Det er viktig å få klargjort normene rundt disse treningene.

    Innkjøp.

    Klubben trenger å få byttet ut mye av utstyret. Vi har til nå rundt 8000- 9000 kr til rådighet som er inntjent på tidligere nybegynnerkurs. Disse midlene vil prioriteres til nye skytematter der dette vil holde til 3 helt flunkende nye!

    Arbeid videre.

    Klubben skal arbeide videre for å oppnå et bedre samhold mellom medlemmene. Det skal legges vekt på flere sosiale aktiviteter som blant annet verksted med Bent-Are i fronten, skytekonkurranser på dyreblink, skytespill osv. Kom gjerne med ideer til hva man kan gjøre.
    Vi som instruktører skal også etterstrebe etter å bli bedre og vil sette pris på konstruktiv kritikk både fra oss imellom samt dere andre medlemmer. Dette gjør oss til bedre instruktører, og medlemmene får mer utbytte av sin trening.

    Det er et faktum at om lag 80 % av kursmedlemmer slutter etter endt nybegynnerkurs. Vi må begynne å fokusere på hva som kan holde medlemmene vi instruerer. Mange slutter på grunn av at de bare er for å prøve ut bueskyting, fordi det er billig å ta kurset. Andre fordi vi har dårlige lokaler, samt et smalt tilbud når det gjelder treningsformer. Vi i ledelsen vil se nærmere på akkurat dette og vil i den nærmeste fremtid foreta intervjuer av andre klubber rundt om i Norges land for å se hvilke verdier og faktorer de vektlegger på.
    Markedsføringen av klubben utad er hovedsakelig klubbens webside. Skal visst ifølge Liv-Elin være ganske enkelt å finne oss bare med å søke Tromsø og bueskyting. Vi kan henge opp plakater når det starter nybegynnerkurs om dette er nødvendig.

    Jeg må presisere at det ikke blir noe nybegynnerkurs før det er gjort noe med treningslokalet. Det vil ikke forekomme noen kurs i slik stand den er i nå! Dette fører til at den eneste inntektskilden som klubben har nå er borte innen en viss tidsramme. Styret skal se etter støtteordninger som kan hjelpe klubben med et økonomisk løft som er sårt trengende.

    Første prioritering er å få klargjort spørsmålene rundt treningslokale, og deretter ta handling ut fra dette.

    Advertisements

    Legg igjen en kommentar

    Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

    WordPress.com-logo

    Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

    Twitter picture

    Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

    Facebookbilde

    Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

    Google+ photo

    Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

    Kobler til %s