Blog, Lenker

Bloggen

Denne bloggen i sin nåværende form er gratis, og jeg ser ikke for meg at vi skal trenge å betale for mere plass hverken til innlegg eller bilder på en lang stund. Dersom det skulle bli påkrevd så koster det uansett ikke mange hundrelappene i året, og det vil selvfølgelig bli finansiert av klubbens egne midler.

Gangbar valuta

Softwaren er intuitiv og enkel å bruke og krever ikke at dere laster ned noen ting som helst.  Dersom flere ønsker å bli lagt til som forfatter er det bare å si fra, og hvis noen har lyst, men ikke vil knote på egen hånd så kan jeg ha en kjapp innføring. Jeg antar at vi burde ha noen «do’s and don’ts» i såfall…det kan vi vel snakke om neste gang vi har møte.

Klubben kommer forhåpentligvis til å ivareta både lek og alvor, og jeg synes derfor at bloggen må gjenspeile det. Jeg er selv ikke så interessert i konkurranser, og ønsker derfor at de som eventuelt er det enten melder seg som forfatter eller sender en liten melding dersom dere kommer over noe som kan være interessant i så måte. Finner dere noe morsomt eller snurrig som på en eller annen måte relaterer til det vi beskjeftiger oss med, si fra da også! På den måten kan dette bli et levende mediumgollum_2803empire_june04_12 som engasjerer på mange vis.

Jeg har tenkt en del på hva slags lenker vi skal føre opp her. Med så utstrakte interesser kan listen lett bli overbefolket, så jeg kaster derfor ut et forslag om at vi iallefall KUN linker til butikker vi har erfaring med, enten personlig eller via andre. Med de andre kategoriene kan vi godt være litt løsere i snippen.

Det er et minus at man ikke kan laste opp videoer. Vi kan bruke Youtube til dette, men WordPress tillater heller ikke såkalt embedding, dvs. at man viser video på bloggen som er lastet opp andre steder. (Håper språket mitt ikke er for teknisk.) pulling_hairFilm er jo et kraftfullt media som kan underbygge klubbens tiltrekningskraft, og en link vil neppe vekke nok oppmerksomhet.  Dette lar seg imidlertid løse av at man setter inn et bilde som er relatert til filmen, og gjør bildet om til en link. (Høres vanskelig ut, men er veldig lett, så ikke riv av dere håret.)

Som noen av dere kanskje har lag merke til så har jeg kopiert de fleste artiklene som lå på den gamle sida inn hit, og også skrevet noen nye. Dersom noen har ideer, enten som dere vil diskutere, skrive sammen med noen eller bare gi vekk til en med skrivekløe, så si fra!

Legg igjen en kommentar

