Blog, Håndtverk

Visualisering?

Nå døde den diskusjonen. Og siden jeg er vant til å visualisere ideene mine på jobb så prøver jeg det her og. 🙂

Hits på søk etter SCA listet opp blant annet Society of Cardiovascular Anesthesiologists, Svenska Cellulosa Aktiebolaget og Scottish Canoe Association. Det var selvfølgelig ikke det jeg lette etter, men derimot The Society for Creative Anacronism.

Er Liv en smule stormannsgal? Har hun ambisjoner om å innlemme Tromsø i kongedømmet Drachenwald?

Men nei det har hun ikke. Norge er ikke engang en del av kongedømmet, noe som er merkelig i seg selv. Årsaken til at jeg bringer SCA på bane er at navnene på gruppene som hører inn under dette samfunnet stort sett er fine og originale, og kan kanskje illustrere hva som surrer rundt oppe i hodet mitt.

Ta en titt på gruppene som hører inn under fyrstedømmet Nordmark, (Sverige), der man finner navn som Frostmark, Juneborg, Holmrike og Styringheim.

Kunne vi klare å finne et navn av en sånn karakter, men med en undertittel som til en viss grad definerer hva vi holder på med?

Javel javel…hodet mitt er definitivt ikke fyllt av tanken på SCA og frivillig enevelde…men det ER fyllt av bannere, heraldikk og våpenskjold. So hang me.

Legg igjen en kommentar

