Blog, Håndtverk

StraumEyjar er opprettet!

Nå har jeg oppretta bloggen for håndtverksgruppa! 🙂 Det var en litt trang fødsel, men nå er vi iallefall offisielt i gang. 🙂

Jeg har, etter noe testing, brukt den samme malen som jeg bruker på denne bloggen. Avveiningene som er lagt til grunn er layout, kolonnebredde, plassering av tittel og undertittel, tilgjengelige widgets , funksjonalitet samt mulighet for individuell tilpasning. Det finnes andre maler som er renere og ser bedre ut,(for mitt øye iallefall), noen til og med med drop-down-menyer, men det er alltid et eller annet som ikke stemmer teknisk. WordPress lanserer stadig nye maler så det dukker sikkert opp noe bedre senere.

Banneret er noe jeg har «stjålet» på nett og klippet litt…det er temmelig pikslete og på ingen måte permanent. Hvis vi ønsker at banneret skal ha noen sammenheng med navnet så kunne det vært fint med et bilde av Tromsø i fugleperspektiv, strømmene rundt øya synes nemlig ganske godt på fotografier. Men andre forslag mottas gjerne!  Hvis noen har et bra bilde som kan vurderes så må det være minimum 760 piksler bredt og 190 piksler høyt…høres dette «gresk» ut så send det alikevel. 🙂

Lenkene er for en stor del kopiert fra denne bloggen, samt at jeg har lagt til noen flere. Dersom dere har forslag til andre lenker vil jeg gjerne ha det. 🙂

Jeg sender ut invitasjoner til å være forfatter til noen av dere med en gang, og vil gjerne at vi kan se på oppsettet sammen neste gang vi møtes.

Åpenbart trenger man bare å legge dere til ettersom dere er redaktører her inne fra før av. 🙂

Legg igjen en kommentar

