Dugnad, Klubben

Varsel om høsthalvårets dugnader + annet

Hei alle sammen

Ifølge lagledermøte som var mandag 6.september-10 er det to aktiviteter som blir å kreve at våre medlemmer stiller til dugnad.  Mest sannsynlig er ikke vår oppmerksomhet krevd begge gangene, men inntil videre vet vi bare at det blir aktuelt å stille med mannskap til disse begivenhetene. De to aktivitetene er:

25.september – Dansegallaen – der man kan regne med opp og nedrigging av utstyr og eventuelt vakt/kiosktjeneste. Mulig at kun medlemmer av myndig alder kan delta med tanke på at det serveres alkohol. Hvis man liker dansebandmusikk er dette en plass å være for å kose seg.

Uke 41: 11-17.oktober – Boligmessa – dette har noen av våre medlemmer deltatt på tidligere og er en preferert dugnadsaktivitet for noen. Her gjelder opp og nedrigging av utstyr, vakttjeneste og ellers å gjøre det som trenges av praktiske oppgaver. Ut fra vår tidligere erfaring håper vi på å bli satt opp på denne dugnaden da det er greie oppgaver for nevenyttige folk – og det passer oss.

Videre gies det påminnelse om at vi også har dugnad-/vaktsuke i uke 47 (22-28.november)  og trenger folk som kan gå de vaktene som kreves. Den korte beskrivelsen er at 5-8 medlemmer må møtes én kveld den uka til en felles stordugnad og ellers hver eneste kveld (også lørdag+søndag) må vi ha en vakt på plass. Vakttida er fra 18:00 – 23:10 og inkluderer enkle oppgaver med å ta vare på folka og materiellet i hallen den kvelden. Instrukser finnes her: INSTRUKSER

Prisene for å delta på våre sikkerhetskurs vil stige til 800 NOK fra 7.september-10 (dags dato).  Henvendelser som har kommet oss i hende før denne dato vil fortsatt få den rimeligere gamle prisen, men alle nye henvendelser må betale den nye prisen for å kunne delta. Vi jobber også med å sette opp en mal for hva det vil koste å leie våre instruktører og materiell til eksterne kurs og begivenheter.

Det vil også innføres en betal-hver-trening sats for ikke-medlemmer når de låner klubbens utstyr og skyter under en vanlig 2-timers treningsøkt. Dette  for å dekke slitasje og forbruk på blinker, utstyr og materiell. Nyinnkjøp av utstyr er dyrt og krever litt kapital. Nøyaktig hvor mye denne satsen blir er enda ikke avtalt, men blir gitt beskjed om så snart som ledelsen i klubben er blitt enige.

Organiseringen i bueskytterlaget vårt er også blitt lett forandret og vi holder på med en liten omlegging med henhold til noen ting i klubben. Tidligere administrativ- og nestleder Jørgen Østerpart skal flytte til vinteren og underskrevne blir å ta over ansvaret med å holde papirarbeid og ellers administrative oppgaver i orden. Henvendelser og spørsmål kan rettes i min retning, aller helst på e-post HER.

Det ønskes at alle som har erfaring og nøkkelroller i klubben møter opp på førstkommende mandag 13.september. Vi blir å ha et lite møte da med litt informasjon og har et ønske om å få en dialog med de som har vært med å forme klubben til det den er i dag. Alle skal jo trives her, både nye og gamle medlemmer!

Til slutt ønsker jeg alle sammen ei kjempefin uke og håper på det beste for alle

Med vennlig hilsen den nye nestleder og administrasjonsansvarlig – Bent-Are Gundersen.

Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s